Det är inte lätt att få det att gå ihop för Total.

Jag gjorde en jämförelse på senaste svaret jag fick av GES-investment med Total oil FAQ om Burma. Och jag hittade dessa olikheter.(Ursäkta den oskarpa bilden. bloggaren har lite tekniska barnsjukdomar men klicka på den och det blir läsligt)

total-ges-svar.jpg

total-faq.jpg

Länk till hela GES-dokumentet

Länk till Total oils FAQ om Burma 

 

och jag frågade hur det kunde skilja sig på det sättet. Och de svarade så här:

Hej,

Det är inte helt lätt att förklara men jag bifogar en intressant artikel från gårdagens Independent. En bidragande orsak till att Total förnekar inblandning i slavarbet mm beror till stor del på att det är en rättsprocess igång. Trots förnekelsen har de dock vidtagit positiva åtgärder för att förhindra att slavarbete förekommer och att de stödjer utvecklingen av mänskliga rättigheter (som vi skrev i svaret).

Vi fortsätter att bevaka utvecklingen.

Mvh

(slut svar)

Och här är den intressanta artikeln som de syftar på.

0 Responses to “Det är inte lätt att få det att gå ihop för Total.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

