Vilka tillhör gruppen av höginkomsttagare som inte jobbar som Fredrik Reinfeldt syftar på ?

Jag har ingen aning för egen del så jag skickade ett email till info@moderat.se för att se hur de ser på sin egen partiledares uttalande.

I debatten igår sa Fredrik Reinfeldt följande.

” Men de gåår på inkomster från 19000 ni är ju och knackar på dörren hos LO familjerna och börjar ta tillbaka tusenlappen, men ni vill inte säga det till dom. Dom kommer mycket förvånat se att deras pengar försvinner för att finansiera de höjda ersättningar oftast till höginkomsttagare som inte jobbar och det är en tydlig politik, bort från arbete till utanförskap och det var det vi utmanade i valet.”

Det känns naturligt att fråga dem direkt utan mellanhänder. Naturligtvis kan alla säga fel, men vi får se vad de menar med det. Kanske en Freudiansk felsägelse? När jag skriver som på denna blog då stavar jag fel , sätter saker grammatiskt fel och så vidare. Så om ni hittar stavfel och grammatiska fel i saker jag skrivit säg bara till och jag fixar till det.

Jag tycker det är bättre att moderaterna själva får analysera detta.

Kollade förresten efter någon form av transkription av diskussionen i Agenda men jag hittade igen. Det var mer som spinn offs mer en den råa texten så att folk kan lusläsa texten och själva bedömma debatten.

Om jag inte fattar så frågar jag . Så enkelt är det.

Källa (ungefär 48 min 30 sekunder börja lyssna där)

0 Responses to “Vilka tillhör gruppen av höginkomsttagare som inte jobbar som Fredrik Reinfeldt syftar på ?”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

