Idag skulle min farsa fyllt 60 år om han hade levat.

Men nu har det inte blivit så. Mina bilder av min far är långt ifrån lyckliga då mina föräldrar skiljdes när jag var sex. Farsan drack tyvärr för mycket alkohol vilket kortade hans liv då han dog sommaren 1995. Så det är med blandade känslor jag tänker på denna dag. Många gånger som barn såg jag honom helt utslagen av alkohol de helger jag skulle vara hos honom och den där karaktäristiska lukten av ingrodd svett och fylla kommer jag alltid att förknippa med min far tyvärr.

Jag var uppe på vinden för att hämta bilder som farsan tog innan jag var född. Om man skall tolka bilderna lite försiktigt så tycker iallafall jag att det framkommer en bild av en ganska vanlig kille. En knegare som gillade att resa här och där på semestern och man får en liten smak av hans musikintresse och sportintresse. Inklistrade biljetter från konserter han var på och idrottsevenemang vid sidan av foton från massa olika platser.

farsan 1963

Här är ett smakprov på den musik som farsan gillade.

0 Responses to “Idag skulle min farsa fyllt 60 år om han hade levat.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

