Fråga till tv4 angående ”kyssen”, inget svar.

Skickade ett email till tv4 igår angående den där kyssen jag skickade emailet till nyheterna@tv4.se , kanske det var fel eller så var det inte något de kände var intressant att svara på. Eller så skickade jag det till fel del av tv4 ?

Dom har inga skyldigheter att säga någonting. Det är ett privat företag och dom kan välja själva hur de skall presentera sina nyheter eller för den delen vilka nyheter som är av mindre intresse som de kanske inte finner har något nyhetsvärde.

Jag tyckte frågan var intressant och att den hade allmänintresse så som jag formulerade den. Jag har inget emot att journalister pussar på politiker och de finner att de är söta men jag anser att det blir svårt att ställa de där skarpa frågorna till makten om man sitter i knät på dem. Till exempel som denna killen som pussade på den tjejen som är knuten till Moderaterna kan vara en fantastisk tillgång för tv4 när det gäller att bevaka Socialdemokraterna , vänsterpartiet och Miljöpartiet och han kan säkert göra ett hästjobb på den fronten. Jag tycker verkligen inte att han skall be om ursäkt för att ha pussat på någon som han känner en förtjusning till, men som sagt han borde inte ha koll på Moderaterna.

En liknande situation även om jag själv skulle säga att det var av ett mycket grövre jävsituation var när Erik Fichtelius projekt med Göran Persson avslöjades. Då fick ju Fichtelius avsäga sig sitt engagemang med svt . Nog tjatat om detta. Så såg det email ut som jag skickade till tv4 igår.

———————————————————————————————

Hej tv4 !

Läste just denna artikel i Aftonbladet angående fotot på tv4s politiska reporter Anders Pihlblad och Statssekreteraren Ulrica Schenström. Artikeln kan ni hitta här om den länken inte funkar kan ni kolla in artikeln här —> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1084313.ab .

Under Radio och TV lagen (1996:844) som ni kan hitta här Står det följande i Kapitel 3 paragraf 1 :

Sändningstillstånd som meddelas av regeringen får förenas med villkor som innebär att sändningsrätten skall utövas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidsträckt yttrandefrihet och informationsfrihet skall råda i ljudradion och televisionen.”

Här kommer min fråga till er.

Hur opartisk anser ni på tv4 att er reporter kan vara jämtemot regeringsmakten när det ser ut som reportern har ett mycket varmt och subjektivt förhållande till en politiker som är officiellt knuten till regeringen ?

Jag kommer att lägga upp svaret jag får från er på min blog utan att ändra något så ni kan svara hur kort eller långt som helst. Jag väntar någon dag innan jag lägger upp denna fråga på min blog.

MVH

essbeck

———————————————————————————————

Som sagt. Man kan ju alltid fråga. Det skadar ju inte.

0 Responses to “Fråga till tv4 angående ”kyssen”, inget svar.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

