Jag får så jävla ont i hjärtat när jag läser detta.

Jag minns själv hur det var när man var liten, hade föräldrar som skiljdes när jag var 6 efter många år av bråk. Farsan var alkis och spenderade helgerna med att dricka sig full så han låg helt utslagen på golvet. Jag vet för jag var där. Många helger. Det värsta av allt är att man som liten 7-8 år tror att det är normalt. Att föräldrar gör så här.

Mina helger hos honom handlade om att sitta och titta i mitt frimärksalbum eller sitta och rita. Drog streck runt hörnen bara för att ha någon att göra för att ”smycka” teckningen.

Sådant här borde inte få hända, julen skall vara en tid där barnen får vara glada och lyckliga. Man minns det så väl. Ungarna kommer tillbaka till skolan berätta hur kul de har haft det och så är man liksom inte med i den gemenskapen. Man blir så vuxen så snabbt för att man får inte vara barn på samma sätt som sina jämngamla.

Jag blir väldigt sorgsen när jag läser detta för jag vet hur det känns.

0 Responses to “Jag får så jävla ont i hjärtat när jag läser detta.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

