Jag tycker i och för sig att det är trevligt …

…. att Moderaterna är nyfikna på Miljöpartiet politik. De vill gärna sätta fokus på den och försöka undergräva den.

Jag får väl önska Moderaterna lycka till med att kampanja för att säga att de tycker att miljöpartiet inte är så bra. Jag tror inte det kommer som en chock för någon människa att att Moderaterna tycker så.

Hur skulle det vara om man försökte att fokusera på att lyfta fram Moderaternas egna idèer istället för att fokusera på miljöpartiet ?

Det borde väl räcka ?

Moderaterna låter som ett parti som andas dåligt självförtroende.

Andra bloggar om detta.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,

3 Responses to “Jag tycker i och för sig att det är trevligt …”


  1. 1 maryxjensen 9 april, 2010 kl. 15:34

    Jag antar att du såg min länk till moderaternas miljöprogram 😉

  2. 2 essbeck 9 april, 2010 kl. 16:28

    Jag skummar igenom det jag tror du syftar på. Den skriften som heter ”Med blicken mot framtiden” På sidan 227 i denna skrift börjar ett kapitel författat av Arkelsten tror jag med titeln ”Moderaterna vs Miljöpartiet”.

    Jag noterar det som Arkelsten säger att väljarna inte tycker om miljöpartiets politik.

    Jag kan hänvisa till Henrik Oscarssons sammanställning av valfrågor där en Sifo undersökning från mars månad i år som visar att 44% av personerna i den mätningen ansåg att miljöpartiet har den bästa miljöpolitiken , jämför det med 9 % som väljer Moderaterna i samma mätning.

    http://www.henrikoscarsson.com/2010/03/riksdagsvalets-viktigaste-fragor.html

    Jag sätter det som ett motargument för Arkelstens påstående att väljarna inte tycker om miljöpartiets politik.

    Jag tror inte på det argumentet som påstås av Moderaterna att Moderaterna och Miljöpartiet slåss om samma väljare. Jag tror att det är stora förflyttningar mellan Centern och Miljöpartiet , jag tror också att det är en stor förflyttning mellan Sossarna och Miljöpartiet och kanske en mindre förflyttning mellan vänstern och miljöpartiet.

    Det känns lite konstigt att moderaterna kvart i tolv kommer på att det är miljömoderater. Jag tror inte moderaterna lyckas att sälja in den idèn men tror ni på det så försök gärna.

    Jag läser rubriken på Schlingmanns nyhetsbrev som du återger på din blogpost. Det står ”färre jobb med Miljöpartiets politik”. Jag tror inte den infallsvinkeln håller av den enkla anledningen att alliansen har inte haft en politik som har varit jobbskapande den senaste mandatperioden.


  1. 1 Sluta dalta med miljöpartiet « Frihet är inte gratis. Trackback vid 9 april, 2010 kl. 15:56

Håll er till ämnet.

