Nej jag har ingen lust att lämna en kommentar.

Jag ville bara säga att Roger Jönsson som är riksdagskandidat från Ystad postade en mycket bra post här som svar på detta.

Läste kommentatorsreglerna på s-info och det inbjuder inte till en öppen debatt och det är inte välkomnande. Så jag känner mig inte särskilt sugen att posta mitt beröm på sidan. Sådana saker som tas upp i kommenatorsreglerna är en självklarhet men det behövs knappast att skrivas på näsan heller. Jag tycker om att debattera , jag tycker om att diskutera men jag gör det alltid under mitt gamla chatnamn som jag använt sedan jag började chatta på Yahoo i slutet av 90 talet.

Tyvärr det känns inte inbjudande att kommentera när man får nästan hela lagboken bankad i huvet så jag avstår.

Jag tycker diskussionen är viktigare än personen. Är man en offentlig person eller en person som kandiderar till ett politiskt ämbete så är man offentlig som person. Jag är ingen offentlig person och jag strävar inte efter att bli det hellre. Jag tar fortfarande ansvar för allt jag skriver trots att jag skriver under mitt gamla fina chatnamn.

Vill man har diskussion på sin bloggsida så kanske man inte skall banka hela lagboken i huvudet på folk och det går faktist att plocka bort kommentarer och vidtaga polisiära åtaganden om man anser det nödvändigt.

Jag skall visa ett gott exempel från andra politiker Kent Persson (M) till exempel, där är det livliga diskussioner och högt till tak och man tar sitt eget ansvar. Jag håller verkligen inte med honom politiskt men det har varit många intressanta diskussioner där.

Nog om det. Nu har jag sagt vad jag tycker. Visst är det så att man få ha vilka regler man än önskar på sin egen blog. Om man vill ha det tight så inbjuder man inte till diskussion.

Andra som skriver om det ämnet som Roger Jönsson kommenterade på :

1, 2, 3, 4, 5, 6,

1 Response to “Nej jag har ingen lust att lämna en kommentar.”


  1. 1 http://kentpersson.wordpress.com/ 23 april, 2010 kl. 19:18

    Tack för de uppskattande orden. Du vet att jag uppskattar dina kommentarer och inlägg, även om jag inte så ofta håller med dig.

    mvh

    Kent


Håll er till ämnet.

