SvD låter spökskrivaren tala.

Det är kul att se hur spinneriet rullar på på oberoende moderat (SvD). Den politiska viljan skiner klar och tydlig och de spekulerar lite om Förbifarten där spökskrivaren inte vill att det skall folkomröstas. De snurrar fast i cykelhjulet och ställer cyklingen som en motsatsförhållande till bilen.

Spökskrivaren säger också att eftersom det nu är två stycken opinionsmätningar nu med nedgång så kan man dra slutsatsen att folk inte tyckte om skuggbudgeten. Spökskrivaren hänvisar till exempel till denna artikel skriven av Yvonne Ruwaida som beskriver vad Mp vill göra i cykelväg i Stockholm, men det finns mer i det alternativet som kommer att stå emot förbifarten om Rödgröna vinner valet.

Jag kommer på mig själv att skriva om denna förbifart igen trots att jag inte bryr mig så mycket om den. Jag tycker det är bra att Rödgröna vill flytta ner denna fråga till regional nivå för det är ganska ointressant att se alla Alliansledarna prata stort och brett om det Stockholmska vägbygget.

Jag ser att spökskrivaren på oberoende moderat vill måla miljöpartisten sämsta möjliga ljus vilket knappast chockerar eller skrämmer. Det känns bara lite fånigt och jag tror inte att miljöpartister kommer springande till alliansens famn efter en sådan artikel.

bloggar:

1, 2, 3, 4,

0 Responses to “SvD låter spökskrivaren tala.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

