Onödigt av Kent och Johan.

Det behövs inte att säga detta om att de önskar att folk skall hålla en sansad ton i den politiska debatten. Det kanske kan finnas en och annan skribent på tidningarna som borde hörsamma dessa saker och inte syssla med smutskampanjer.

Säger en politiker något oerhört dumt så faller det tillbaka på dem själva. En skriftlig debatt på bloggar är inte samma sak som en muntlig debatt.

Demokratin förlorar inte alls på att någon politiker säger dumma saker, politikern själv förlorar stort på detta.

Om Kent och Johan är bekymrad över debattklimatet under den kommande valrörelsen så kan de motverka det genom att hålla rent framför sin egen dörr och visa hur man tycker att debatten skall föras.

Vilken nytta har Odell haft av att prata om Tobleronen ? I vilket ljus har centerns ungomsförbund målat sig själva när de pratar om ”fuck facket forever” ? Har de vunnit någonting på detta ?

De vinner inte på det. Jag har inte sett Odell sedan dess i media. Kd verkar gömt undan honom eller tagit honom i örat.

1 Response to “Onödigt av Kent och Johan.”


  1. 1 Cavatus 22 juni, 2010 kl. 07:50

    Missa inte krönikören Julia Caesars knivskarpa samhällsanalyser. Hon är just nu Sveriges vassaste och mest rakryggade journalist:

    http://www.korta.nu/jc

    ———————————————————————————-
    Detta ovan är egentligen spam, jag tog först bort denna kommentar för att jag såg att den poppade upp på alla andra ”sajter” som skriver om samma ämne. Jag tänkte kommentera på denna sida som det länkade till men det känns inte meningsfullt. Jag är för demokrati mer än de som lägger ut sitt budskap. Jag låter det vara kvar för att jag anser att andras åsikter skall finnas med. Man kan titta på vad de skriver där och förstå och förskasta deras resonemang. Tycker man om det de skriver så är det något man hade tyckt om i vilket fall som helst.

    Risken är stor att om jag hade kommenterat på hans sida så hade han plockat bort det om han inte tyckte om det. Det är min gissning och jag tänker inte pröva att skriva på hans sida. Jag tycker inte om postningen men jag låter det stå kvar med denna reflektion från mig.


Håll er till ämnet.

