DN eller Aftonbladet har felaktiga uppgifter.

Omröstningen om talmannen kommer antagligen inte bli som DN skriver där frågan om talmannen läggs ner och Per Westerberg (M) får fortsätta.

Aftonbladet skriver att Rödgröna kommer att nominera Kent Härstedt (S) som talman. Motiveringen är att de inte kommer att ta hänsyn till vad Sd kommer att rösta.

Så här kommer det att se ut i varje omröstning framöver i 4 år att Rödgröna lägger fram sina förslag medans Alliansen lägger sina. Till slut så tröttnar väl Alliansen på detta och söker en dialog med Rödgröna. Om de skulle söka en dialog med Sd kommer de tappa väljarstöd på sikt.

Annonser

0 Responses to “DN eller Aftonbladet har felaktiga uppgifter.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: