Låt se här nu.

Först säger han ingen kommentar på ett sådant sätt att man tycker att det finns mer värde i att prata med en vägg sedan säger han att han inte givit uttryck för någon annan typ av ställningstagande i hemligstämplade samtal med USA i Baghdad 2007.

Han säger att det som han sagt offentligt i Sverige är det som gäller, då borde det betyda att det han sagt inofficiellt i Baghdad 2007 inte gäller. Men då har han väl uttryckt sig på det sättet som de läckta hemligstämplade dokumenten beskrivs ?

Ja just det, det kommer vi aldrig få veta eftersom han upprepade någonting om att inte kommentera tredjehandsuppgifter något som han i princip gjort. Eller har han det ?

Jag kan läsa att Örebro-Kent skriver att han har sorg i hjärtat. Ok, tänkte jag, då måste det väl varit någon han känner som råkat illa ut. Men till min förvåning handlar det bara om en opinionsmätning som inte visar siffror han tycker om.

Det är lite för stora ord för något så betydelselöst som opinionsmätningar. Men jag håller med Örebro-Kent att Nuder inte är rätt man för sossarna. Jag utvecklar mitt resonemag i denna post. Nuder skulle absolut inte locka mig att rösta på sossarna.

 

0 Responses to “Låt se här nu.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

