Stämmer det som DN skriver, finns inga faktafel i artikeln.

Ett råd till de som tvivlar på detta. Lyssna på ljudupptagningarna så får ni det kristallklart.

Visst finns det en ingångspunkt och en vinkel i DNs artikel men det tar inte bort faktabiten som de har i grunden för att skriva det som de skriver i artikeln.

Regeringskansliet tyckte inte om vinkeln så de presenterade sin egen vinkel på ett sätt som jag tyckte tydligt pekar på maktspråk där vinkeln inte tycks om förminskas i förmån för regeringskansliets vinkel.

Spelar ingen roll vilken vinkel man läser artikeln ur Reinfeldt dömer fortfarande ut hyresrätten som ett alternativ i innerstan för att han ser att det helt enkelt inte fungerar.

Felet som jag påpekar i min tidigare bloggpost som också upprepas i DN artikeln som jag länkar till ovan är att de ”har transkriberat delar av intervjun, där han står upp för hyresrätten” som presschefen uttrycker sig.

Hade de transkriberat hela intevjun så att alla kan läsa det då hade inte jag protesterat.

Nu väljer de vissa bitar de tycker är betydelsefulla och gömmer andra. Jag tycker det är ”fulspel”.

Som jag skriver i den förra bloggposten, de gillar inte vinkeln och lägger upp sin egen vinkel och säger lite oskyldigt att folk skall enkelt bilda sig en egen uppfattning.

Man skall bilda sig en egen uppfattning baserat på valda transkriberade bitar av intervjun.

Det funkar inte. Transkibera hela intervjun, ord för ord , eller strunta i det helt om man verkligen önskar att folk skall få chans att bilda sig en egen uppfattning. Det är inte alla som bryr sig om att lyssna på ljudklippet.

De läser texten och sedan är det bra så.

 

 

0 Responses to “Stämmer det som DN skriver, finns inga faktafel i artikeln.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

