Hade jag inte vetat så hade jag trott att denna artikel var skriven av två moderater.

Jag tittar på denna artikel och jag undrar vad det är som de anser att socialdemokratin står för. Om de förstår socialdemokratin och vet hur den sett ut i det förflytna förstår mycket väl att deras åsikt om att släppa frågan om är oerhört provocerande när det gäller att acceptera vinster i välfärdssektorn.

Det går inte att driva en sådan politik i socialdemokraterna och jag tror inte att det finns ett majoritetsstöd för detta förhållningssätt. Det är inte heller en typ av politik som man kan vinna några röster på för om sossarna skulle driva denna fråga.

Detta måste vara mumma för oberoende moderat (SvD) att släppa fram denna artikeln författad av två sossar som är ren moderat politik. Får väl gratulera SvD över detta. Det måste finnas tydliga skiljelinjer i politiken och när det gäller sjukvården så har jag fattat att Juholt är starkt emot att tillåta vinster inom vården.

Denna artikel är direkt riktad mot Juholt men också mot socialdemokratin med syfte att skapa splittringar i partiet. Socialdemokraterna är socialdemokraterna och de skall inte driva moderat politik. Mona Sahlin prövade ju att lägga sig nära de borgerliga i ett försök att locka över folk till alliansen. Felet tycker jag har handlat om att bli någonting som socialdemokratin aldrig varit och sedan stå för en politik som inte representerar grundvärderna i socialdemokratin.

Sossarna kan aldrig vinna röster över på sin sida genom att bli moderaterna light. Det är inte rättvist mot väljarna att bli tvungna att välja mellan partier endast ett enda kan betäcknas som vänster.

Få se vart socialdemokratin tar hän och vart de kommer att gå. Jag förväntar mig att de hittar tillbaka till traditionella grundvärden som byggde upp det moderna Sverige.

0 Responses to “Hade jag inte vetat så hade jag trott att denna artikel var skriven av två moderater.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

