Vilken arbetsgivare lärde Hanif Bali att duscha ?

Via mike hittar jag den frågeställningen som kommer från en journalist på folkbladet.

Idén om att när Hanif Bali skriver att folk som har varit borta från arbetsmarknaden en lång tid glömt hur man gör när man duschar så frågar journalisten om detta är baserad på hans egen erfarenhet.

Frågeställningen är relevant med tanke på att han tar med det i den debattartikeln han skrev för två veckor sedan på Svt debatt. När jag läste den debattartikeln just då så kollade jag Agenda intervjun(4:00) med Stefan Löfvén för att se om Hanif Bali citerade Stefan Löfvén rätt.

Hanif citerar inte Löfvén korrekt.

När man läser hans debattartikel kan man tro att den enda åtgärden som Löfvén har i verktygslådan är just plusjobben som Hanif Bali lyfter fram och bygger hela sin artikel på. I samma mening som Hanif Bali citerar Löfvén så nämner han andra åtgärder något som Hanif Bali helt struntar i att ta fram.

Jag tänkte skriva om detta då men jag hejdade mig då för jag konstaterade att detta är kritik från en Moderat som inte har någonting till övers för någonting som en Socialdemokrat säger och man kan inte förvänta sig att Hanif Bali ens försöker att citera folk korrekt om det undergräver en infallsvinkel han har för att skriva en debattartikel som den i Svt Debatt.

Hanif reagerar på att bloggare och andra tolkar hans ord fel.

Hanif är noggrann med orden vilket man kan se när han ta bort ordet ”att” ur en mening av den artikeln som innehåller texten om långtidsarbetslösa som glömt hur det är att duscha.

Han citerar inte Löfvèn ord för ord utan tolkar Löfvén och påstår att det är citat från Löfvén, men han väger sina egna ord på guldvåg och reagerar på hur andra misstolkar honom och de orden han skriver själv.

Som sagt, jag förväntar mig inte att han skall vara 100% korrekt när han skriver om sina politiska motståndare, men jag blir väldigt förvånad att han ens reagerar på att folk som han ser det misstolkar hans ord.

Det finns ingen logik från Hanifs sida att reagera på att andra tolkar honom fel enligt hans sätt att se det när han själv gör precis samma sak när han riktar sig mot sina politiska motståndare.

 

0 Responses to “Vilken arbetsgivare lärde Hanif Bali att duscha ?”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

