Faktafel i Expos artikel om Omar Mustafa.

Jag upptäckte en sak som jag tycker expo borde varit mycket mer tydliga med i sin artikel om Omar Mustafa.

Expo skriver så här:

”För två år sedan rapporterade Dagens Nyheter att Islamiska förbundet, där Omar Mustafa är ordförande, bjudit in egypterna Salah Sultan och Ragheb Al-Serjany. Båda har spridit antisemitisk propaganda. Salah Sultan hävdade i tv-kanalen Al-Jazeera att judar under påsken begår ritualmord på kristna för att använda blodet i osyrat bröd. Han påstod även att judarna försöker erövra världen och hänvisade till det antisemitiska falsariet Sions vises protokoll. Ragheb Al-Serjany har sagt att judar kontrollerar internationella medier.”

Tittar man på DNs artikel så kommer det fram en viktig sak som Expo inte nämner.

Vid tiden för inbjudningarna av Salah Sultan och Ragheb Al-Serjany, så var inte Omar Mustafa ordförande utan det var Abdirizak Waberi.

Rätt skall väl vara rätt ? Expo skriver så luddigt där att man kan lätt tolka texten som att Omar Mustafa var ordförande just då när dessa personer bjöds in.

År 2011 fick Expo till det rätt.

 

0 Responses to “Faktafel i Expos artikel om Omar Mustafa.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: