Om jag var sosse i riksdagen, då skulle jag hugga direkt på Borgs uttalande om kvotering.

Det är inte första gången som Borg pratar om kvotering i bolagsstyrelser. Vad jag förstått så finns det inget stöd för kvotering in i bolagssyrelser hos moderaterna. Det blir som ett propagandautspel som kommer då och då. Trots att Borg inte har stöd för denna fråga så borde sossarna som vill ha kvotering skicka en signal till moderaterna att de är beredda att tillsammans klubba igenom en lag som stödjer kvotering inom bolagsstyrelser.

Tillsammans har dessa två en klar majoritet i riksdagen så när den viljan är så god i denna fråga (i fantasin) så är det bara att tuta och köra så är man redo att klubba igenom denna lag efter bara någon veckas förhandling.

Detta blir en moderat bluff men det kan vara värt att syna bluffen så att någon annan än Borg i moderaterna får komma fram i rampljuset och säga att inom moderaterna stödjer man inte denna fråga.

0 Responses to “Om jag var sosse i riksdagen, då skulle jag hugga direkt på Borgs uttalande om kvotering.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.

