Jag kan aldrig rösta på socialdemokraterna om de anser att det är ok att mörka partibidragen.

Det handlar om att visa sina händer och säga, ”jag har ingenting att dölja”. Det handlar också om att välja vem som är den viktigaste personen för ett politiskt parti. Är det pengarna som är det viktiga och att dölja identiteten av de företag, lobbyister, PR grupper och alla andra som inte har rätt att rösta?

Detta handlar om Sverige och om det skall vara ett land som styrs av de invånarna som röstar på dem istället för att styras av intressenter som sponsrar partierna. Min uppfattning är väldigt tydlig på den punkten. Man skall inte kunna köpa sig makt. Socialdemokraterna verkar inte ha sin ideologiska kompass i ordning och en inställning att man inte önskar transparens .

Jag kommer aldrig kasta bort min röst på ett gäng idioter som håller de privata intressenterna bakom ryggen. Att vika ner sig och tillåta en mörkning av partibidragen är ett svek mot varje person som vill att makten skall komma från folket och ingen annan.

 

0 Svar to “Jag kan aldrig rösta på socialdemokraterna om de anser att det är ok att mörka partibidragen.”



  1. Kommentera

Håll er till ämnet.




november 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930